Hemimammas mat – Boppans födelsedagstårta

angel_loves.png

GOD AFTON!! Igår hade jag födelsedagskalas för Boppan… Han blev tre år gammal och stora karl’n =0)

Min bror, hans flickvän och hennes dotter, samt mina svärisar var här på kalaset… Farfar var sjuk, men kom ändå =0( annars hade nog Boppan blivit förkrossad…

Av bror fick han ett set med en bärgare, en motorcykel och polisbil och lite skyltar och sådant…

Han ville så gärna öppna förpackningen, men det är ju en hel vetenskap =0( Så han fick vänta och öppna lite andra paket… men mellan varje annat gick han fram till bärgningsetet och pillade och man såg hur han längtade..

Tröjor och annat vem vill ha det typ?

Sedan fick han sin tårta… han älskar grönt och ville ha en grön boll… och han älskar blommor…

Boppans tårta blogg 4.jpg

Men han mindes att Trull fått Pingu på sin tårta och det gav han mig till livs =0(

”Mamma, var är Pingu?” RIDÅ…

Boppans tårta 3 blogg.jpg

Jaja… Förhoppningsvis glömmer han sin traumatiska upplevelse så småningom…

Men han lekte SÅ förnöjt med sitt bärgningset senare, medan jag, min bror och de andra barnen spelade och sjöng tillsammans… riktig familjetradition.. =0)

GOD AFTON!!

22 kommentarer på “Hemimammas mat – Boppans födelsedagstårta

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Tänk så besviken han blev…

  2. KramgoaUllis skriver:

    Stackarn..Du får ha ett tårtkalas vid tillfälle bara för att med pingu på;-))Fin tårta som alltid Hemi..*kramar*

  3. Female skriver:

    Jättevackra tårtor. De ser nästan overkliga ut. Hihi, riktiga konstverk. Det där är en av den finaste kreativiten man kan bära på. Konsten att handskas med mat och bak. Alla gillar mat. jag med.

  4. Anna skriver:

    Vilket konstverk! Kram

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Anna, jag undrade just var du var någonstans =0) Jag har saknat dig hela dagen.Tack för dina fina ord jag blir alldeles glad! =0)Hemikram ♥

  5. starkskör skriver:

    Nu har jag länkat hit!! ;o)Du är fantastiskt duktig på det där! Jag är imponerad över både fantasi och hantverket i sig :o)Min lillasyster som är borta, hon var också det. Hon var utbildad konditor, den bästa i landet i sin årgång när hon gick ur skolan. Det var alltid lika underbart att få betrakta konstverken hon gjorde. Man ville inte äta upp dem *hahaha*Kramar

    • HEMIMAMMA skriver:

      Tack Starkskör för ditt fina beröm! Det känns ju extra kul om du själv haft en sådan expert vid din sida =0)Arbetade hon i sockerpasta enligt amerikansk modell också? som jag gör?Det finns tårtor jag gjort man inte velat äta upp… =0)Hemikram ♥

  6. Carina skriver:

    Det var en helt underbar tårta! Han kanske bara mindes en tårta, och det var den med Pingu, kanske är det så att han trodde att alla tårtor ska ha en Pingu. 🙂 Han är orginell, och helt underbar! Smakar säker ljuvligt också.Stora helgkramen och allt gott till dej!!

    • HEMIMAMMA skriver:

      Det var en ”randig tårta” vartannat lager vanligt anslag och vartannat choklad. och emellan vartannat lager mango mousse och vaniljkräm… och locket var marsipan…Stora helghemikramen till dig med!! ♥

  7. Hanna hmm skriver:

    Vilken fin tårta! har försökt mig på receptet för blodplättar nu… ; )Kramar

  8. suttecity skriver:

    Men vilken inspiration! Jag har varit sugen länge på att börja med det – alla verktyg finns men är nog rätt dammiga vid det här laget 😀
    Prenumeration pågår! ♥

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej Sutte!! =0) verktyg för att göra tårtor alltså?? eller för fruitcarving??

      Kul att du vill följa mig hur som och jag hoppas kunna ge många tips framöver!!

      Hemikramar

      • suttecity skriver:

        Massa verktyg för spritsning, mönstermallar, chokladmallar.. you name it – men sedan blev de liggandes 🙂 Men jag gillar ju att jobba med händerna och skapa saker så tårtor och cupcakes vore roligt att lära sig lite mer. Har du sett Sockerrus sida? Hon gör mycket söta små bakverk. Tror jag har henne på länk på bloggen, annars finns hon på FB också. Kram L

      • HEMIMAMMA skriver:

        Klart du ska börja!! Det är ju jätteroligt!! Nej jag har inte sett sockerrus sida… Jag skulle bli jätteglad om du gav mig länken ,
        för som du ser på högersidan så har jag börjat spara på kollegors sidor i min blogroll..

        Hemikramar ♥

      • HEMIMAMMA skriver:

        Tack snälla rara!! Den åker in på blogrollen direkt!!

        Hemikramar ♥

  9. Anonym skriver:

    det känns riktigt som om du skapar dina tårtor ,med hela din konstnärliga själ –och av omsorg om den ..som den är till ..
    färgå formval utan konventionstryck : )
    alltså jag kan inte det där med att länka till olika bloggar …hur gör jag för att länka

    • HEMIMAMMA skriver:

      Hej igen Alvfe ♥ Återigen tack för komplimangerna och du har rätt. jag utgår från den som ska äta tårtan och ofta specifika önskningar.

      Du hämtar det aktuelle inlägget URL ( texten i adresslisten högst upp genom att markera den och ”kopiera”. sedan går du in i det inlägg som du vill länka det till och antingen klistrar in länken direkt eller markerar det ord som du vill ska länkas, trycker på kedjeknappen och klistrar in url’en på det stället som det står URL på och sparar.

      Då blir ordet tex Hemimamma blått och då är det en länk.

      Hoppas att du hänger med?

      Hemikramar ♥

Lämna en kommentar